Email marketing

Marketing-ul direct prin folosirea Internetului ca mediu de comunicare este cunoscut sub numele de "marketing prin e-mail" și constituie astăzi o necesitate, indiferent de domeniul de activitate.

Marketing-ul prin e-mail permite prezentarea personalizată a produselor și serviciilor tale posibililor clienți, prin intermediul e-mail-ului. Procesul constă într-un număr de etape distincte:

  • Definirea obiectivelor companiei
    Dacă obiectivele strategice nu sunt clare, atunci orice tactică aplicată în cadrul campaniei de marketing are șanse mari să eșueze. Obiectivul companiei este să crească vânzările, să genereze contacte noi, să construiască cunoașterea mărcii, să dezvolte o campanie integrată sau ca parte a unei strategii de păstrare a relației cu clienții. 
  • Determinarea publicului țintă
    Această etapă este formată din două elemente extrem de importante: segmentarea publicului țintă și selecția clienților reali.
    Principalul avantaj al campaniilor de marketing on-line este faptul că destinatarii aleg dacă vor să primească anumite informații sau nu - practic se autosegmentează. Stabilirea primitorilor reali necesită existența unor liste de adrese de e-mail și actualizarea lor permanentă.
  • Întocmirea conținutului mesajului
  • Întocmirea răspunsului
    Obiectivul unei campanii prin e-mail trebuie să fie primirea unui răspuns de la destinatarul mesajului, iar compania trebuie să fie pregătită să reacționeze fiecărui răspuns.
  • Testarea tehnologiei folosite și mesajului ce trebuie trimis înainte de expediere
  • Trimiterea mesajului
    Înainte de trimiterea mesajului trebuie să se țină cont de: ora zilei, ziua (e-mail-urile de afaceri trimise în după-amiaza zilei de vineri este posibil să stea în cutia poștală până luni dimineața), ora globală/data (trimiterea mesajelor poate fi influențată de diferențele de oră dintre destinatar și expeditor).
  • Măsurarea rezultatelor
    Elementele care contează în realizarea unor statistici ale rezultatelor sunt: livrarea e-mail-ului (asigurarea că mesajele au fost expediate, că adresele au fost corecte sau filtrele antispam nu au blocat e-mail-ul), rata deschiderilor mesajelor, rata de click-uri pe link-ul spre pagina web conținut în cadrul mesajului, rata de conversie (ce procentaj dintre destinatari au cumpărat efectiv un produs sau au apelat la serviciile companiei).

Avantajele majore oferite de campaniile de marketing prin e-mail sunt:

- rapiditatea cu care email-urile trimise ajung la destinatar

- costurile reduse

- facilități de administrare a datelor de contact și mesajelor

- personalizarea mesajelor trimise