WebEvolution » Servicii »

Tehnici optimizare

Tehnici optimizare

SEO este acronimul de la Search Engine Optimization, în română: Optimizare pentru Motoare de Căutare. 

Există două tipuri de SEO și anume: SEO on-page și SEO off-page. Optimizarea în pagini cunoscută și sub numele de SEO on-page, este o tehnică aplicată paginilor unui site web și conținutului său, cu scopul de a-i maximiza performanțele în motoarele de căutare. În schimb, optimizarea off-page controlează creșterea popularității site-ului, modul în care acesta este portretizat pe internet. 

Optimizarea pe pagină (SEO on-page)

Reprezintă prima etapă a procesului de optimizare al unui site, este modul în care se prezintă un site web în fața unui spider (crawler), care are rolul de a structura paginile site-ului și a colecta informații ce permit asigurarea unei poziții favorabile în paginile de rezultate din motoarele de căutare. Cuvintele cheie sunt strict legate de termenii de căutare pe care utilizatorii îi folosesc într-un motor de căutare pentru a găsi informațiile dorite.

Tehnica SEO on-page constă în optimizarea elementelor paginilor web: cod sursă, validarea conținutului, timp de executie, creșterea relevanței paginilor, etc. 

Principalele elemente întâlnite în cadrul optimizării în pagină a unui website sunt:

  - validarea codului sursă (HTML, XHTML, CSS)

  - optimizarea titlului paginilor

  - optimizarea conținutului în funcție de cuvintele și expresiile cheie

  - integrarea în site a fișierului robots.txt

  - generarea dinamică a unui sitemap (hartă site)

  - folosirea cuvintelor și expresiilor cheie

  - folosirea tag-urilor: alt, title, h1 - h6

  - analiza densității, frecvenței și proemineței cuvintelor cheie în pagini

  - folosirea de linkuri url friendly pentru o mai bună indexare în Google

  - uzabilitate și accesibilitate

Cele mai frecvente greseli întâlnite în acest tip de optimizare sunt: conținutul duplicitar, texte și link-uri ascunse, repetarea cuvintelor cheie, cloaking, etc.

Optimizarea în afara paginilor site-ului web (SEO off-page)

Creșterea popularității site-ului este strict legată de link-urile către acea pagină – cantitatea de link-uri, calitatea și durabilitatea acestora.

Principalele modalități folosite pentru creșterea popularității site-ului sunt:

  - link building - obținerea de link-uri către site-ul dumneavoastră. Este foarte important să obțineti link-uri din site-uri de calitate, din site-uri cu același profil ca și al dumneavoastră sau link-uri directe, fără "nofollow"). Folosiți cuvinte cheie relevante langă link-ul de intrare (relevanță contextuală).

  - deep linking - încercarea de a obține link-uri către anumite pagini din site-ul dumneavoastră nu doar către pagina de pornire.

  - înscrierea în directoare web și rețele sociale

  - publicarea de anunțuri și comunicate de presa

  - înscrierea în comunități on-line precum: twitter.com, facebook.com, etc.

  - înscrierea pe site-urile de socializare on-line, forum-uri, blog-uri, etc.

  - semnătura - link-ul către site-ul dumneavoastră puteți să-l puneți sub orice semnătură pe mail, carte de vizită sau profil postat pe orice alt site ce vă cere completarea datelor personale.